Topic and situation tiếng anh 3 – phần 2

Topic and situation tiếng anh 3 – phần 2-24h68

I. Topic English by Manh Cuong

II. Situations by Linh

1. Ask and answer about food and food markets

Situation 1: Have a conversation at a food market.

( Có một cuộc trò chuyện tại một chợ thực phẩm )

Student A: You are a customer. You’d like 3 apples and some flour. ( Bạn là một khách hàng. Bạn lúng túng như 3 quả táo và một ít bột mì. )

Student B: You are a shop assistant. Answer student A’s questions. ( Bạn là một trợ lý cửa hàng. Trả lời câu hỏi của sinh viên )

Start:

B: Hello, Can I help you?

A: Yes, I’d like some apples, please.

B: There are nice and fresh.

A: OK.

B: How many do you want?

A: Err, three apples, please.

B: OK, anything else?

A: Yes, some flour, please?

B: How much do you want? A kilo?

A: Yes, a kilo?

B: OK.

A: How much is that?

B: 10 dollar, please.

A: Here you are.

B: Thank you.

Situation 2: Have a conversation at a food market.

Student A: You are a customer. You’d like some orange juice and 5 slices of bread.

Student B: You are a shop assistant. Answer student A’s questions.

Start:

B: Hello, Can I help you?

A: Yes, I’d like some orange juice, please.

B: How much do you want?

A: Err, three bottle, please.

B: OK, anything else?

A: Yes, some slices of bread, please?

B: How many do you want?

A: Yes, 5 slices?

B: OK.

A: How much is that?

B: 10 dollar, please.

A: Here you are.

B: Thank you.

Situation 3: Have a conversation at a restaurant.

( Có một cuộc trò chuyện tại một nhà hàng )

Student A: You are a customer. You order a meal with a starter (soup, fries…), a main course and an iced tea. Then, ask for the bill. ( Bạn là một khách hàng. Bạn gọi một bữa ăn với món khai vị (súp, khoai tây chiên …), một món chính và trà đá. Sau đó, yêu cầu hóa đơn )

Student B: You are a waiter. Answer student A’s questions.( Bạn là một người phục vụ. Trả lời câu hỏi của học sinh )

Start:

B: Good morning. How are you today?

A: I’m great, thanks?

B: Great. My name is B and I’m your waiter today. So here is the menu. Can I get you anything to drink first?

A: Err, I’d like a bowl soup, please?

B: OK.

B: Hi, Here’re your soup. Are you ready to order?

A: Yes, I’d like a four cheese-pizza and an iced tea .

B: OK.

B: Hi. How was that?

A: Very nice, thanks. Could I have the bill, please?

B: Here you are, You can check.

A: Yes, Thanks.

Situation 4: Take turns to ask and answer about your favourite café or restaurant and what you normally order.

(Thay phiên nhau để hỏi và trả lời về quán cà phê hoặc nhà hàng yêu thích của bạn và những gì bạn thường đặt hàng. )

Start:

A: Hello. How are you today?

B: I’m fine, thank you and you?

A: I’m good, thanks.

B: Do you often go to Cafe?

A: Yes, I often go to Cafe every morning.

A:Do you like drink a Cafe?

B: Yes, I like it, It’s my favourite.

A: Yes, It’s my favourite too.

B: Why do you like cafe?

A: I want to stay awake in the morning.

B: Right.

2. Ask and answer about past life

Situation 5: Think of TW important years in your life and the reasons why they are important.

( Hãy nghĩ về TW năm quan trọng trong cuộc sống của bạn và lý do tại sao chúng quan trọng )

Write down the years but do not write down the reason. Take turns to show the year to your partner and he/she has to make questions about them (What happened…?/ Why…?)

( Viết ra những năm nhưng không viết ra lý do. Thay phiên nhau để hiển thị năm cho đối tác của bạn và anh ấy / cô ấy phải đặt câu hỏi về họ (Chuyện gì đã xảy ra? )

Start:

Event time:

  • 2010: My birthday, my father gave me a bicycle.
  • 2013: My favorite dog got sick and died.
  • 2014: My mother bought me a phone.
  • 2015: I started high school.
  • 2018: I finished 3 year of high school and I started Going to University.

Conversation:

A: Hello. Can I ask you some questions?

B: Yes, of couse. What’s it?

A: Which years are importance in your life?

B: There’re: 2010, 2013, 2014, 2015 and 2018.

A: What happened to you in those years?

B: In 2010, On my birthday, my father gave me a bicycle, I really like it. In 2013, a terrible thing, my favorite dog got sick and died, I was very sad. In 2014, My mother bought the first phone for me. In 2015, I started high school. On 2018, I finished 3 year of high school and I started Going to University.

A: Why are those years important to you?

B: They’re memories I will never forget and are my steps in life.

B: And you, Which years are importance in your life?

A:…

B: What happened to you in those years?

A:…

B: Why are those years important to you?

A:…

Situation 6: Have a conversation about a famous person from the past, using Who, Where, How old, Why…?

( Có một cuộc trò chuyện về một người nổi tiếng từ xưa, sử dụng Ai, ở đâu, bao nhiêu tuổi, tại sao lại? )

Situation 7: Take turns to ask and answer about a time in the past when you visited an interesting place, using suggestions:

( Thay phiên nhau để hỏi và trả lời về một thời điểm trong quá khứ khi bạn đến một nơi thú vị, sử dụng các đề xuất:)

– Where/ go?

– What/ do?

– Who/ with?

– How/ get there(Phương tiện đi)?

– How/ accommodation (chỗ ở) ?

– How/ food?

Situation 8: Take turns to ask and answer about a time in the past when you were excite about something, using suggestions:

( Thay phiên nhau để hỏi và trả lời về một thời điểm trong quá khứ khi bạn phấn khích về điều gì đó, sử dụng các đề xuất: )

– Where/ go?

– What/ do?

– Who/ with?

Situation 9: Take turns to ask and answer questions about a time in the past when you asked for helpusing suggestions:- Where?/What?/Who?/ Why?…

( Thay phiên nhau để hỏi và trả lời các câu hỏi về một thời gian trong quá khứ khi bạn yêu cầu gợi ý hữu ích: – Ở đâu? / Cái gì? / Ai? / Tại sao? …)

3. Make requests and responses

Situation 10: Take turns to request and respond with “yes” or “no”. Ask your partner for help, using “Can I/ Could you…?”.

(

Thay phiên nhau để yêu cầu và trả lời với có Hãy hỏi đối tác của bạn để được giúp đỡ, bằng cách sử dụng tôi có thể / bạn có thể không?)

Situation 11: Take turns to request and respond with “yes” or “no”. Ask your partner for money, using “Can I/ Could you…?”.

( Thay phiên nhau để yêu cầu và trả lời với có Hỏi đối tác của bạn về tiền, bằng cách sử dụng tôi có thể / bạn có thể không? )

4. Ask and answer about trip/journey

Situation 12

Student A had a short trip to London.( Sinh viên A đã có một chuyến đi ngắn đến London)

Student B: Ask student A questions about his/her trip. (Học sinh B: Hỏi học sinh A câu hỏi về chuyến đi của anh ấy / cô ấy.)

Student A: Answer student B’s questions.

Situation 13: Think about a journey you made in the past. Take turns to ask and answer about it, using suggestions:

( Hãy nghĩ về một hành trình bạn đã thực hiện trong quá khứ. Thay phiên nhau để hỏi và trả lời về nó, sử dụng các đề xuất: )

– Where/ go?

– What/ do?

– Who/ with?

– How/ get there (Phương tiện đi) ?

– How/ accommodation (chỗ ở)?

– How/ food?

5. Ask and answer about appearance/clothes

Situation 14: Take turns to ask and answer about your father/mother (age, job, his/ her appearance).

( Thay phiên nhau để hỏi và trả lời về cha / mẹ của bạn (tuổi, công việc, ngoại hình của anh ấy / cô ấy). )

Situation 15: Take turns to ask and answer about your brother/sister/cousin (age, job, his/ her appearance).

(Thay phiên nhau để hỏi và trả lời về anh / chị / em họ của bạn (tuổi, công việc, ngoại hình của anh ấy / cô ấy).

Situation 16: Take turns to ask and answer about clothes you are wearing today and describe your favourite clothes.

( Thay phiên nhau để hỏi và trả lời về anh / chị / em họ của bạn (tuổi, công việc, ngoại hình của anh ấy / cô ấy)

6. Ask and answer about a festival or special event

Situation 17: Take turns to ask and answer about a festival or special event in your country.

( Thay phiên nhau để hỏi và trả lời về một lễ hội hoặc sự kiện đặc biệt ở nước bạn )

Situation 18: Look some main information about “Earth Day” Celebration

( Nhìn vào một số thông tin chính về Lễ kỷ niệm Ngày Trái đất )

Student A: Ask questions about the place (name/ time/ place/ activities/ participating price/ participants ) (Đặt câu hỏi về địa điểm (tên / thời gian / địa điểm / hoạt động / giá tham gia / người tham gia)

Student B: Answer Student A’s questions

Name Earth Day
Time April 22nd
Place Newmarket Park
Activities Plant trees, clean parks, pick up rubbish…
Price Free
Participant Everyone

7. Ask and answer about your plan for seeing films/ your favouritefilm maker/ actor or actress/ a famous person

Situation 19

Imagine you are going to a film festival. Choose the film you want to watch, plan your day and make a conversation about it (name of the film/ type of the film/ time/ place…..)

( Hãy tưởng tượng bạn đang đi đến một liên hoan phim. Chọn bộ phim bạn muốn xem, lên kế hoạch cho ngày của bạn và thực hiện một cuộc trò chuyện về nó (tên của bộ phim / loại phim / thời gian / địa điểm …..)

In cinema 1 In cinema 2 In cinema 3
2-3.30: Animal migrations – a wildlife domentary 2-3.40 Summer Love – a romantic comedy from Canada 2-4 The Moon at Midnight – a Hollywood action film with fast cars

Situation 20

Imagine you are going to a film festival. Choose the film you want to watch, plan your day and make a conversation about it (name of the film/ type of the film/ time/ place…..)

( Hãy tưởng tượng bạn đang đi đến một liên hoan phim. Chọn bộ phim bạn muốn xem, lên kế hoạch cho ngày của bạn và thực hiện một cuộc trò chuyện về nó (tên của bộ phim / loại phim / thời gian / địa điểm …..)

In cinema 1 In cinema 2 In cinema 3
3.55 – 5.25: Life on Mars – a Hollywood science-fiction film 4.10 – 5.30: Animation festival – short animation films by young film makers 2. 30 – 4: Historical Horror – a documentary about the history of horor films

Situation 21

Imagine you are going to a film festival. Choose the film you want to watch, plan your day and make a conversation about it (name of the film/ type of the film/ time/ place…..)

( Hãy tưởng tượng bạn đang đi đến một liên hoan phim. Chọn bộ phim bạn muốn xem, lên kế hoạch cho ngày của bạn và thực hiện một cuộc trò chuyện về nó (tên của bộ phim / loại phim / thời gian / địa điểm …..)

In cinema 1 In cinema 2 In cinema 3
3.55 – 5.25: The wedding and other secrets  – a romantic comady about a Chinese family in New Zealand 4.10 – 5.30: Everest – a powerful documentary about the mountain and climbers 2 – 4: Historical Horror – a documentary about the history of horor films

Situation 22

Read the information about the film maker Doctor Adrian Seymour, ask and answer questions about him. ( Đọc thông tin về nhà sản xuất phim Bác sĩ Adrian Seymour, hỏi và trả lời các câu hỏi về anh ta. )

Film maker Doctor Adrian Seymour
Type of film Wildlife films and documentaries
Film making place Some of the most beautiful and remote parts of the world
Favourite thing TV programmes about the natural world with famous explorers

Situation 23

Take turns to ask and answer about your favourite actor/ actress

( Thay phiên nhau để hỏi và trả lời về diễn viên / nữ diễn viên yêu thích của bạn )

Situation 24

Read information about Nelson Dellis,  who wins USA memory championship again

( Đọc thông tin về Nelson Dellis, người lại giành chức vô địch bộ nhớ Hoa Kỳ )

names and face he can remember 99
Different numbers  he can hear and repeat 300
Years of winning the championship 2011 and 2012
Time he spend practising memory techniques Hours, hours and hours every day
People he teach his techniques to People over the USA

8. Have a telephone conversation

Situation 25

Student A: You’ve got tickets for the musical Jersey Boys tomorrow night. It starts at 8 p.m. Telephone student B and invite him/ her.

( Bạn đã nhận được vé cho vở nhạc kịch Jersey Boys vào tối mai. Nó bắt đầu lúc 8 giờ Điện thoại sinh viên B và mời anh ấy / cô ấy. )

Student B: Answer the phone. You are at work. Listen to Student A’s invitation and say yes. Arrange to meet.

( Trả lời điện thoại. Bạn đang ở nơi làm việc. Lắng nghe lời mời của sinh viên và nói có. Sắp xếp để gặp mặt )

Situation 26

Student A: You’ve got tickets for the film Fast and Furious tomorrow night. It starts at 8.30 p.m. Telephone student B and invite him/ her

( Bạn đã nhận được vé cho bộ phim Fast and Furious vào tối mai. Nó bắt đầu lúc 8:30 tối Điện thoại sinh viên B và mời anh ấy / cô ấy )

Student B: Answer the phone. You are at work. Listen to Student A’s invitation and say yes. Arrange to meet.

( Trả lời điện thoại. Bạn đang ở nơi làm việc. Lắng nghe lời mời của sinh viên và nói có. Sắp xếp để gặp mặt )

Situation 27

Student A: You are working abroad, but your mobile phone isn’t working. Telephone Student B from Stars Hotel. Your number is 790 9856 7211. Check student B emailed your Powerpoint presentation for tomorrow’s meeting.

( Bạn đang làm việc ở nước ngoài, nhưng điện thoại di động của bạn không hoạt động. Sinh viên điện thoại B từ khách sạn Stars. Số của bạn là 790 9856 7211. Kiểm tra sinh viên B gửi email cho bản trình bày Powerpoint của bạn cho cuộc họp vào ngày mai )

Student B: Answer student A’s call. Get the information about the hotel (name/ number). Confirm that you have emailed the Powerpoint presentation for tomorrow’s meeting.

( Trả lời học sinh Một cuộc gọi. Nhận thông tin về khách sạn (tên / số). Xác nhận rằng bạn đã gửi email bản trình bày Powerpoint cho cuộc họp vào ngày mai)

Situation 28

Student A: You are working abroad, but your mobile phone isn’t working. Telephone Student B from the Embassy Hotel. Your telephone number is 800 7790 0210. Check if Student A emailed the video for tomorrow’s meeting.

( Bạn đang làm việc ở nước ngoài, nhưng điện thoại di động của bạn không hoạt động. Sinh viên điện thoại B từ khách sạn Đại sứ quán. Số điện thoại của bạn là 800 7790 0210. Kiểm tra xem Học sinh A đã gửi email video cho cuộc họp ngày mai.)

Student B: Answer student A’s call. Get the information about the hotel (name/ number). Confirm that you have emailed the Video for tomorrow’s meeting.

Trả lời học sinh Một cuộc gọi. Nhận thông tin về khách sạn (tên / số). Xác nhận rằng bạn đã gửi email cho Video cho cuộc họp ngày mai)

9. Ask and answer about your English learning

Situation 29: Ask and answer the ways you study English at home, using suggestions:

( Hỏi và trả lời cách bạn học tiếng Anh ở nhà, sử dụng các gợi ý)

– How often/ study?

– How many new words/ a day/ a week…..?

– How to memorise the vocabulary/ grammar…..?

– What advice …?

10. Ask and answer about new technology

Situation 30: Take turns to ask and answer questions about new technology that has changed your life, using suggestions:

(Thay phiên nhau để hỏi và trả lời các câu hỏi về công nghệ mới đã thay đổi cuộc sống của bạn, sử dụng các đề xuất: )

            – What?

            – Where/When…invent?             – What…use for?

Topic and situation tiếng anh 3 – phần 2-24h68
© 版权声明
THE END
喜欢就支持一下吧
点赞0
分享
Theo dõi
Thông báo của
的头像-24h68
0 Comments
Cũ nhất
Mới nhất Được bỏ phiếu nhiều nhất
Phản hồi nội tuyến
Xem tất cả bình luận